Logo
החוש ה-11
זכויות היוצרים של התמונה

החוש ה-11: חוש הידיעה

האם אלוהים קיים ?

שאלת קיומו של בורא העסיקה את האנושות מאז ומעולם, וגם כיום היא נתונה במחלוקת. ככל שהמדע הולך ומתפתח, מגייסים שני הצדדים טיעונים מדעיים כתמיכה לעמדתם.

אלא שהמדע מבקש להבין את היקום ע"י גילוי החוקיות המתגלה בו. השערות נבחנות באמצעות ניסויים, ובכדי שתופעה תוכל להיבחן, צריך שניתן יהיה לשחזר אותה באמצעות ביצוע ניסויים חוזרים. אם תנאי זה אינו מתקיים, המדע מושך את ידיו מעיסוק בכך.

לעומת זאת, אלוהים נתפס כגורם שאיננו כפוף לחוקי הטבע, שהתערבותו במתרחש בעולמנו כרוכה בניסים שלא ניתן להסבירם באופן טבעי, ושביכולתו להתגבר על המגבלות הטבעיות בדרכים שאפילו סותרות את ההיגיון והניסיון.

המדע מוגבל לתחומי היקום וכפוף למגבלותיו. מרגע שהוכח כי ליקום היתה התחלה, על המדענים להידרש גם לשאלה מי/מה ברא את היקום. במקביל, צצות שאלות דומות גם בעקבות גילויים בתחומי מדע אחרים.

החוש ה-11, הוכחות מדעיות לקיומו של אלוהים, האם אלוהים קיים
החוש ה-11, הוכחות מדעיות לקיומו של אלוהים, האם אלוהים קיים

בשנת 2006 חוויתי חוויה חוץ-גופית, ובעקבותיה נדרשתי גם אני לסוגיה "האם אלוהים קיים". החלטתי לחקור "האם ניתן להוכיח (או להפריך) באופן מדעי את קיומם של גורמים בלתי גשמיים", ואת מסקנותי העליתי על הכתב בספר "החוש ה- 11", הכולל הוכחות לקיומו של הבורא מתחומי מדע רבים (עולם החלקיקים: תורת הקוונטים, תיאוריית המיתרים; עולם החי: כימיה, ביולוגיה, אבולוציה; פיזיקה: תורת היחסות, אסטרופיזיקה וקוסמולוגיה; ועוד).

קריאת הספר מחייבת ידע מדעי ומתמטי ברמה סבירה. משום כך, בפורטל זה אשתף את ממצאי המחקר עם הציבור הרחב, וזאת בשפה ברורה ומובנת לכל, וזאת במאמרים ממוקדים, בכדי לאפשר התמודדות עם סוגיה כל כך מורכבת.

קוראים יקרים,

אחת מהמטרות המרכזיות של הפורטל היא לשמש כאמצעי קשר ביני וביניכם. תוכלו להביע את דעתכם על כל מאמר, לשאול שאלות, ללבן סוגיות, ולנהל דיון פתוח, מעמיק ומנומק על כל היבטי הנושא הנדון. כל התגובות יגיעו לידיעתי, ואשתדל להשיב לכולן.

גואל גיל רחימי

מאמרים אחרונים בקטגוריה זו

מאמרים לפי נושאי מחקר

זכויות היוצרים על תמונות שמורות לבעליהן החוקיים

רבים מן האיורים שבאתר זה הינם פרי יצירתו של הכותב.

יחד עם זאת, מספר פריטים הינם פרי עבודתם של יוצרים אחרים, שזכויותיהם על יצירותיהם מוגנות בחוק.

הכותב מכבד זכויות אלה לחלוטין, ואינו טוען לזכות כלשהי בנוגע לפריטים אלה.

למרות מאמצים נכבדים למצוא את בעלי היצירות, ולקבל את הסכמתם להצגת יצירותיהם באתר, לא תמיד זה התאפשר.

במידה והנך הבעלים של יצירה, וברצונך שבעלותך תצויין (או שהיצירה לא תוצג),

Copyrights reserved to image owners

Many images herein are the work of the author.

Nevertheless, some images are the work of others, whose rights to their works are protected by law.

The author fully respects these rights, and does not claim any right regarding these images.

Despite considerable efforts to locate the owners, in order to obtain their consent to present their works herein, it wasn't always possible. If you own this image, and would like this website to indicate your ownership (or to remove the image),

חינם מכל הלב

המבזקון

חדשות-עתיקות

מגזין חדשות ועדכונים מהעולם העתיק